måndag 28 april 2008

Vårtecken:)

Nu tror jag att det kan vara en liten vår på gång:)
Smulan hittade den här krabaten i buskarna i dag. Hon höll sej på avstånd så hon skrämde inte herr eller fru taggboll.
Tidigare i veckan var vi på utflykt till Adelsö. Pga ärende i stan så blev jag med 4 hundar på en promenad. Orutinerade hundar och dessutom orutinerad "jag", gjorde att det var lite rörigt.
Problemet låg ju i att man inte ville att Kolan skulle bli nertrampad, det gjorde att hon i flexi lyckades knyta ihop det rättså bra. Följ flexi-snöret så ser man:)
Här är min lilla röra. Alla är ju jättegulliga men ingen är ju van vid att gå så många "ihop".
Jag tycker att vi var ganska duktiga ändå, enligt min stegräknare så blev det 2,2km. Utan att någon av oss bröt ihop:)
Det här var enklare och skönare. Lite för kallt för mej ändå, är väl lite klen så här i april:)
Det här är Lottas dotters katt. Helt otrolig. Smulan är ju inte kattvan så hon är ganska bufflig men det spelar ingen roll. Den här katten bara "kanar" runt och spinner oavbrutet trots Smulans bufflande:) Är käär, och resten av min familj är katt-allergisk:(
Vilken tur "alla" har, annars skulle det vara kattnappningsrisk:)
Natti...

3 kommentarer:

Anonym sa...

hej Hej.. ha ha då ska du se mig med mina tre när vi är ute och går. en pms hund. en kär och galen, och en som inte vet vad koppel är.. ha ha.. härligt med vår.. hoppas de blir bra väder på söndag. syns då.. kram kram

Anonym sa...

Åhh vilken mysbild av katten och Smulan! Skulle också vilja ha katter, men sambon tycker att det räcker med djur nu med 110 kg hund. Ja... det gör det kanske. :-O

Såg att du hade 4 hundar och flexikoppel när du får det lite rörigt. Starkt gjort ändå tycker jag! Jag har bara 2 och lyckas ändå - med bara läderkoppel trassla till det då och då...

Hoppas ni har det bra i värmen! Vi ses väl nästa gång hos Marre? Kram kram

Anonym sa...

Oj, jag kom upp som anonym. Men det är Susanne - Bhombis' och Lydias matte! ;-)