torsdag 3 april 2008

Åter till civilisationen:( eller :)

Det är alltid blandade känslor att komma tillbaka till stan, man vill vara kvar på landet men när man väl kommit hem så känns det ganska skönt - ett par dar.Det här är det fyrfota tjej-gänget som var på landet. Kolan 12, Smulan 1, Tyra 8mån, och Molly 5 år. Ett lite udda gäng och ligisterna var ju Smulan och Tyra :)

På kvällarna var det en del tuggande, Mollan var himla tålmodig med snorungarna. Det är en väldigt mönstrad filt men tittar man noga så förstår man vad jag menar:)


Vattentokar allihopa, trots att dom är så olika.

Men den här tokan, Tyra:), hon hade ju sin egen stil på många sätt. Här räcker inte bara vatten, det ska rullas och gosas och "gnos" in alla möjliga material med olika dofter i pälsen. Att gräva gropar är också lycka, vilket inte alltid är så himla kul:(
Här var Kolan bara så himla fin tycker jag, min gamla "toktant":)
Under våra dagar på landet gjorde vi även en utflykt till Karlskrona. Jag har bott där så jag guidade runt stan en eftermiddag. Den här skyltsammansättningen är ju rätt kul. Naturligtvis passade vi på att shoppa lite:) Vi hittade en djuraffär i Lyckeby med massor av godsaker och framförallt en jättegullig tjej som hjälpte oss att hitta rätt sele och halsband till Mollan.
Nu är det natti, på hemmaplan. I morgon eftermiddag längtar jag nog tillbaka till landet igen:(

Inga kommentarer: