tisdag 22 april 2008

Vecko-referat

Ibland kan det bli lite för mycket "måsten" omkring en. Nu fick det lov att prioriteras och bloggen hamnade ganska långt ner på listan. Det gjorde ju att man klarade av en massa andra grejer på "att-göra-listan". Inte helt fel:)

Förra måndan var vi ute i skogen med Nettan och Chico. Efter ett par timmar med bad och bus så lyckades Nettan fånga busarna på bild efter att dom hade brottats runt lite. Lite gulliga :)
I lördags hade vi vattenträning. Det skulle ske i ungefär knädjupt vatten och jag laddade ju upp till tänderna. Fick låna "fiskestövlar" av en kompis och hade ombytes- kläder med mej om jag skulle tappa balansen och drutta i.
Dramaten med komplett utrustning:) Chico och Smulan är satta på rast.
Smulan var så tänd så hon bara for omkring som en tok. Jag fick lov att dämpa henne emellanåt.
Det höll på att bli en incident med ett rep hon lyckades trassla in sej i ute vid bryggan. Jag kunde konstatera att jag skulle bli blöt om jag skulle gå ut och hjälpa henne. Tack och lov så lyckades Marre knyta loss repet från bryggan så hon kom fri. Tanken fanns ju då om hon skulle ha lyckats skrämma upp sej, men vi körde vidare med ett "roligt" rep direkt och det var inga problem. Puh.
Smulans egen variant på att apportera en paddel.
Det var skitkul med fiskarstövlar, lite läskigt i början- självklart och lite klumpigt. Stövlarna var nästan 10 nummer för stora. Många raggsockor blev det:) Marre hade kaffe med sej. Underbart när vi hade tränat klart.
Nästan en vecka senare träffade vi Nettan och Chico igen. Här en liten vätskekontroll.

En helt underbar dag. Vi lade varsitt spår till hundarna oxå. Planeringen var bra men Smulan kunde inte låta bli, så hon drog ifrån strandet med badet för hon bara måste ju kolla vad jag hade gjort där uppe i skogen. Det var mina spår det:( Spelar roll, hon var så ivrig så det får väl vara så då. Nu vet jag till nästa gång att jag måste ha henne kopplad när spåret lägger sej. Trots att jag anser att vi är tillräckligt långt ifrån i väntan.
Natti.

Inga kommentarer: