fredag 1 februari 2008

Vinterbad och bus










Vi gav oss ut på äventyr i skogen i dag. Lite hållpunkter hade vi ju men man måste ju våga lite också. Det blev en jättehärlig 6km-runda med vinterbad och diverse tokrace. Inget jagande utan bara Chico som sätter igång Smulan till lite race i snåren.
Synd bara att inte kameran är lika snabb som hundarna är:)
Så här ser det ofta ut på fotona.
Hundarna är fem meter till vänster eller höger om bilden,
I det här fallet till vänster:)
Min tokfia tog sej ett vinterbad, hon skulle hämta en boj 20m ut. Jag vet bara att det var kallt för det fanns lite is i vikarna på sjön, ingen direkt badtemperatur enligt mina mått.

På vägen hem stannade vi på ett ställe där det finns en våg. Jag fick en chock, lite blöt efter badet men det kan ju inte bli så himla många kg. Vågen, en sån här veterärvåg stannade på ca 47 kg. Min lillskrutt:) ?
Mycket päls är det så jag får sätta igång och riva ut ull.
Väl hemma så svimmade Smulan med sin Groda till huvudkudde. Jag tror att det blev lite mycket för henne idag.












Inga kommentarer: