lördag 23 februari 2008

På vattenkurs

Det är ett härligt gäng som kämpar på vattenkursen. Nettan med Chico, Maria med Xena, Susanne med Bhombis, jag med Smulan och Angelina med Kenzo.
Vi måste försöka få till ett riktigt gruppfoto senare under kursen. Man ser ju hundarna iaf och det är ju dom som är huvudpersonerna.
Här instruerar våran "fröken" Marre, Maria i nånting.
Vi fick varsin repstump att kampa med och det tyckte alla var jättekul mot den tråkiga apportpinnen. Sen fick vi prova att dra ett rep med en tyngd i andra änden, en stor fender (=en avlång kudde i plast-gummi som man hänger längs sidorna på båtar för att dom inte ska skava mot andra båtar eller bryggor).
Smulan tyckte det var jättekul att dra iväg med den, det tyckte dom flesta men vi fick inte låta våra hundar "döda" fendern, där blev det stopp. Marre ville ha den hel ett tag till:)
Smulan blev väldigt charmad av Bhombis och jag håller med henne. Han är jättego.
När vi lagt ner träningen så släppte vi ihop hundarna.
Han är ju för charmig -Chico, när han inviterar tjejerna till bus.
Det här bordet hittade jag på agility-banan. Smulan hoppade upp och jag upptäckte att det var perfekt höjd för att kunna borsta henne utan att knäcka ryggen. Så nu har jag ett nytt projekt till gubben hemma, att snickra lite:)
Natti...

Inga kommentarer: