måndag 16 juni 2008

Vi har inte alltid tråkigt

Vi gick ett litet spår häromdan. Det var nog bara på 300m men antal svängar och hit och dit blev många :) Både stor och lill-skrutt tog sina spår klockrent, så det var ett sånt där tillfälle när man blev glad i hela kroppen, kände mej hellöjlig:)
Att få upp kameran och balansera in den i ena handen utan att störa Smulan med spårlinan i andra handen var ett litet pyssel, men det gick ju.
Kolan väntar på sin tur.
Idag fick jag sällskap av Nettan och Chico till Drevviken. Nettan hade kaffe och bulle med sej.
Fika på en klipphäll när solen tittade fram var inte alls fel:) Vi hittade en perfekt brygga så vi provade om hundarna ville hoppa i från den. Chico tog det lite lugnt och snyggt medans min Smula kastade sej handlöst och bara försvann hela hon under vattenytan.
Tänkte att hon skulle hoppa i lite "lugnare" nästa hopp men det gick i samma stil :)
Varken Nettan eller jag hade kamera med oss och när hundarna simmade in med samma pinne så var jag ju tvungen att försöka få till nån bild med telefonen - kvalite´n blev ju därefter.
Himla gulliga var dom, oavsett.

2 kommentarer:

Anonym sa...

hej.. härligt att det gick bra att spåra.. ska nog lägga blod spår till Xena och Callisto i veckan.. ser ut som ni har haft de bra =0) Ha de bra kram från alla oss

Anonym sa...

Åh vad mysigt det såg ut - både spåret och simningslekarna med Chico! Ska också - som Maria - försöka fixa blodspår till Lydia och personspår till Bhombis. När ryggen blir bättre - är så otränad så jag råkade knöka till den idag. Kram på er och extra nosgos till Smulan från Bhombis