torsdag 12 juni 2008

Vattenkurs-avslutning

Vi har haft avslutning på våran vattenkurs.
Det har varit en fantastisk vår och vi har lärt känna jättehärliga människor.
Våran "fröken" Marre har verkligen slitit med oss och det har varit jättekul.
Det är så tomt nu när man inte har några inbokningar framför sej, och jag saknar alla jättemycket redan. Smulan var ju klassens bebis och jag kände att vi inte var mogna för SoR förra helgen. Vi har ju precis börjat bada tillsammans och Smulans apportering är ju lite hur som helst:) Hon är jätteduktig egentligen och på avslutningen när vi fick bedömningen att hon trängde lite så gjorde hon inte det, fast det såg ut som det:). Hon var bara väldigt nära och lite kramig (det går att vara det i vatten) faktiskt:) Min gullunge:)
Här är hela tappra gänget, och visst är vi snygga i våra våtdräkter:)
Från vänster till höger har vi; Maria-Xena, Susanne-Bhombis, Jag-Smulan, Angelina-Kenzo, Marre-Leeloo och Nettan-Chicko.
Smulan apporterar och det är ju så här det ska se ut. Tyvärr så är inte hennes avslutning riktigt bra:(
Efter avlagt avslutningsprov så gick vi iväg en bit och släppte hundarna för lite bus. Callisto och Smulan har funnit varandra, dom har jättemysigt ihop.
Tråkigt nog så var det så här säckig Smulan var i stort sett hela dan. "Lite" go var det i henne när vi simmade men i övrigt så var hon väldigt dämpad hela dan. Två veckor efter löpet tror jag tyvärr att det var som påverkade henne. Jag hoppas att hon kommer att stabilisera sej för man blir deppig av att se henne så här nere.
Efter vårat prov så grillade vi tillsammans och Marre hade fixat potatisgratäng och efterätt.
Helt suveränt och sorgligt i och med att det här var avslutning. Nu måste vi träna på apporten så att vi inte skämmer ut våran fröken. Planen är att vi i slutet på sommaren ska kunna ta vårat SoR, bara det går att göra inte för långt hemifrån. Tyvärr är det ju åtskilliga mil till vattentävlingarna.
Vi ska kämpa, vi lovar Marre:)
När Smulan inte är säckad pga en massa dumma hormoner så är hon jätteduktig i alla vattenmoment.
I Älvkarleby så kom Angelina med Kenzo 2:a i sin klass och Susanne med Bhombis fixade SoR.
Vilka duktiga kurskompisar jag har:)
Grattis till er.

Inga kommentarer: