fredag 7 december 2007

Skogsluff med Maria





Igår åkte jag iväg och plockade upp Maria, Xena och Gurkan för en liten skogsluff.
Det blev en härlig tur i en regndränkt skog med många pölar, mer eller mindre dyngiga.
Hundarna hittade alla, garanterat :)
Det var härligt att se hur kul dom hade ihop.
Smulan fick igång både Xena och Gurkan men iom att dom är ett team så kan det ju bli
två mot en. Min lilla kluriga tjej löste det genom att kasta sej platt ner på backen när det blev för mycket. Så fort det lugnat sej lite så for hon iväg igen med uppmaningen- kom igen då!
Maria tyckte att Smulans öron var lite charmiga och när jag ser bilderna på alla hundarna så håller jag nog med henne :)
Vi tog Marias bil för min är lite liten för tre leosar. Två i kombin och en i baksätet.
På vägen hem med dyngblöta och välparfymerade hundar verkade det inge kul att ha nån i baksätet.
Maria var väldigt skeptisk, men jag tyckte att vi skulle prova- och det gick ju med lite övertalning.
Sikten i innerbackspegeln var inte mer än en pälsvägg, tur att man har två speglar till.
Dom lade sej ner efter en liten stund allihopa. Jag hade velat se hur det såg ut där bak men satt ju fast bakom ratten :)
En härlig eftermiddag med önskerepris Maria, Kram.





2 kommentarer:

Anonym sa...

hej hej..

tack för en trevlig skogs promenad.. vi hoppas också på en repris Snart =0)
Kram Maria XochG

vilken fin blogg du har

Inger sa...

Mmmmm..Tack:)