torsdag 22 maj 2008

Bad i "havet" 4:e maj

En vecka på landet varav halva helt utan kontakt med omvärlden var ganska skönt. När vi väl fick tillbaka en fungerande telefonlinje så var det smalband som gällde. Att lägga ut bilder var ju bara att arkivera. Ja, så kommer man hem med alla "moderniteter" och är lite trött och behöver landa. När man har landat färdigt så har bredbandet hemma lagom gått på lunch:) Vad bra tajmat det blev med allting. Nu funkar allt som det ska så jag börjar beta av lite historia här. Det var dags att bada med våra hundar i våran vattenkurs. Temperaturen var inte så där väldans badvänlig så jag "supportade" Maria med min tjocka våtdräktsjacka och våt-skor. Som syns på bilden var det väldans kallt (eller så var Maria lite ynklig)och ingen hade några vantar:( Här är Maria på väg ut med Xena efter sej.
Maria var den första som blev inbogserad av Smulan, hennes min och blick när Maria tog tag i henne var härlig att se. Jag stod ju med kameran på första parkett - stranden. Det var verkligen- vad gör hon? Duktiga tjejen min fortsatte simma trots att Maria åkte snålskjuts.
Nästa bogsering blev med en apport i munnen och då syntes det på Smulan att nu var det kul och inte bara en massa frågetecken över huvet. Visst är Maria fin i min våtdräkt? (Och jag väldigt torr bakom kameran:).)
Bus efter träningen. Hon är bara för underbar lilla Callisto som ju nu inte är så himla liten längre.
Callisto visar inte den minsta respekt för dom äldre:)

När vi packade in oss i bilen för att åka hem letade Callisto reda på den mest bekväma platsen. Inte helt rätt:) men hon är så himla gullig att man kände sej elak när man boxade bort henne.
Nu har jag betat av lite i min "dagbok" så nu räcker det för i natt:)
Natti..

Inga kommentarer: