lördag 26 september 2009

Flera veckors kort resumee

En utflykt till Adelsö var mysig som alltid med alla hundar och en riktig långpromenad.
Den slutade jättejobbigt för Kolan blev biten av åtskilliga jordgetingar. Jag "kammade" bort minst fem getingar ur hennes päls med fingrarna. Efter ett tag så blev hon märkbart påverkad och jag fick arrangera för henne i min ryggsäck. Vi var ett par km ute i skogen så det blev lite jobbigt både pga oron för hennes hälsa och sen att hon väger lite för mycket för att bäras bekvämt en längre sträcka. Hemresan var sen 1½ timme iom färjepassning och genom hela Munsö, Ekerö och sen lite söderut. Hon fick ligga i framsätet bredvid mej så jag hade koll på andning mm. Väl hemma så fick hon smärtstillande och bäddades ner bredvid mej. Hon repade sej sakta men oj vilken pärs det var.
Positivt och kul är Smulans funderingar på katten Ouzo som är väldigt speciell. Smulan är ju inte kattvan. Det brukar ju fungera så att om man rör sej fort mot en katt så drar dom iväg med en himla fart och då är det jättekul att springa efter. Funkar inte med Ouzo så Smulan blir alldeles förvirrad:)

Efter den här utflykten så gick vi i ide ett tag. Ibland kan man känna att man behöver dra i handbromsen och ta sej tid att samla ihop alla lösspridda delar:) Det blev en lång rast för något influensa-liknande elände trängde sej på. Jag blev inte jättedålig, bara tillräckligt för att det skulle bli väldigt motigt att hålla sej i gång:( Över en vecka bara segt, segt, segt.

Nu idag så åkte jag direkt från nattjobbet och plockade upp Smulan för att gå ett Ordinarie viltspårprov. Vi saknar ju en 1:a för att få championatet.
Det gick inget vidare. Inte helt tokigt ändå. Vi fick en 2:a och det är bra med tanke på hennes prestation. Tyvärr helt rättvist. Hon var disträ och vimsade, saknade gnistan. Klarade spåret på 35 min. Vi gör ett nytt försök i slutet på oktober. Går inte det får vi vänta till i vår, lite retfullt om det blir så men, men.

1 kommentar:

Maria och tre galningar sa...

Hej.. det är bara att kämpa på. Hon är så j.... duktig så...
Hoppas ni mår bättre nu och att vi ses snart..
kram från oss alla