tisdag 16 juni 2009

Veckoslut med diplomutdelning

Vi hade kursavslutning på vår Viltspårkurs 3 hos Jessica på fredagen. Från vänster har vi; Maria med Callisto, vår fröken Jessica, Smulan och Jag , Buddah och Anki.
Det kunde inte ha blivit bättre. Spåret var lagt över massor av stenknotor, 20m, sen bergsknalle mm. Jessica sa att klarar hon det här så klarar hon allt....och Smulan tog spåret klockrent.
Jag har svävat på små moln i flera dar:) efter det här.
Fröken Jessica har pusskalas med Ankis Zelda.
Diplomutdelning, här löjligt stolt matte med Smulan.
Vårat fina diplom. Nu ska vi ut och tävla om bara mina tävlingsnerver håller:)
På söndagen var det dags för nästa kursavslutning. Denna gången hos Johan på Fria Hundar.
Här har vi tränat vardags-lydnad. Möten, passivitet, följsamhet och allt i vardagen. Vi har varit en samling udda hundar och det har varit jättekul. Minsta hunden i klassen hade nog en matchvikt på 3kg och sen var vi nog upp emot 50kg för den största, men villkoren var ju dem samma oberoende av vikten. Ganska fantastiskt:)
Tråkigt nog var det avslutning i hällregn - hela lektionen, men alla var verkligen tappra, Johan, hussar, mattar och alla fyrbenta.

Nu känner man sej nästan lite övergiven, ingen som styr upp vad man gör:)
Jag får hoppas att Maria och Anki ringer och kör med mej:)
Natti

2 kommentarer:

Maria sa...

Hej trit att ja inte fick se Smulan spåra =/

Hoppas ni får en trevlig midsommar..nästa vecka ska vi ut och spåra.. hör av mig när jag vet vilken dag. jag och Anki fixar spåren.. Kram på er

Edvin sa...

Hej Inger!

Har inte besökt dig på länge. Ser att du har gått kurs hos Johan under våren, vad roligt! Själv gick jag ettan med Dexter tidigare i våras och tar nog tvåan till hösten.
Ser även att ni jobbar på flitigt med spårningen och vattenträningen. Visst är det kul när man hittar "sin grej" och ett gäng glada träningskompisar. Vi är lite mer inriktade på söket just nu och hoppas kanske på en debut i lydnaden till hösten om jag bara lyckas ta upp huvudet ur den där berömda sanden:)

Det har skett en del förändringar i vår familj. Seperation mellan de tvåbenta vilket medfört att Leah nu bor hos min mamma och är lycklig gårdshund och jag och Dexter bor själva. Vi ser dock till att hälsa på vår favorittjej så ofta vi bara kan:)

Hoppas allt är bra annars!

Kramar Jessica