tisdag 1 juli 2008

Kolan- min gammelskrutt :)



Kolan har fått problem med tänderna vilket inte är ovanligt med små hundar. Jag har hört ett talesätt; det som kostar hos en stor hund är matkontot, hos en liten hund är det tandhygienen. Just nu kan jag ju i alla fall säga att det svider ganska rejält i plånboken. Men lillskrutt behövde en helrenovering och det var ju bara att ta det. Det hela var inte helt enkelt i och med att hon har ett litet blåsljud på hjärtat, då kan man ju inte söva ner henne hur som helst.
Det hela har gått bra, hon har blivit av med två tänder och hon måste tillbaka och operera bort en spräckt kindtand, ojoj. Sen har vi fått massor av skäll för att jag inte har borstat hennes tänder dagligen, oops:) Veterinären som skrev in henne blev i alla fall jätteimponerad av hur ung hon var i rörelserna, stark och smidig. Hon är ju snart 13år. Men om man är ute i timmar varje dag tampandes med hundar i leonberger-storlek hela tiden så håller man sej nog i form (om man nu är en liten Kola) :).

När Kolan var på helrenovering så var Smulan och jag ute och träffade Chico och en ny bekantskap. En helt underbar 1 år gammal Herdehund-tik.
Det var bad och massor av bus i väntan på att vi skulle få åka och hämta Kolan.

Inga kommentarer: